Klantgericht handelen

We moeten allemaal met onze klanten communiceren. We zijn trouwens allemaal klanten van elkaar ! Hoe kunnen we dagelijks rekening houden met de behoeften van de andere en daar naar handelen ?

Doelstelling

Dankzij deze opleidingsdag zal u ontdekken hoe uw communicatie aan te passen om op die manier een constructieve en respectvolle relatie met uw gesprekspartners te creëren. Case study’s begeleiden u naar oplossingen die zijn aangepast aan uw behoeften en vooral die van uw klant.

 

Programma

  • De verwachtingen van uw klant & wat hij zeker niet wil
  • Efficiënte communicatie met uw klant
  • De eerste indruk
  • De overtuigingen (zelfbeperkend)
  • Luistertechnieken & valstrikken
  • Empathie : ‘wat’ en ‘waarom’ is het belangrijk & valkuilen
  • Hoe omgaan met moeilijke situaties
  • Uw actieplan

 

Praktisch

Doelgroep: iedereen die regelmatig in contact staat met klanten, leveranciers, medewerkers, enz.
Aantal uren: 8 uren