Omgaan met agressie

We leven in onzekere en moeilijke tijden. De Coronacrisis zorgt helaas voor een stijging van agressiegevallen. Medewerkers worden vaker geconfronteerd met klanten of personen die zich agressief en onbeschoft gedragen. Een beter begrip van conflictbeheer zal bijdragen tot beter omgaan met deze situaties.

Formations Academy Securitas Belgium

Doelstelling

Conflicten kunnen snel escaleren. Tijdens deze opleiding leert u agressief gedrag te herkennen, afstand te nemen en gepast te reageren. Deelnemers worden getraind om moeilijkere gesprekken aan te gaan, professioneel te blijven en boosheid te de-escaleren.

Programma

  • Wat is een conflict?
  • Op welke verschillende manieren kan een conflict of agressie zich uiten?
  • Hoe evolueert een conflict?
  • Wat zijn de oorzaken van agressie?
  • Hoe reageer ik op agressie?
  • Tips om agressief gedrag in te tomen.
  • Wat is assertiviteit en waarvan verschilt die van agressiviteit?
  • Hoe agressie onder controle houden?

De opleiding is praktijkgericht en interactief. Simulatieoefeningen worden uitgevoerd met een professionele trainingsacteur. De acteur, een expert in rollenspelen, zal de gelegenheid bieden om de realiteit van de deelnemers levensecht in een veilige leeromgeving neer te zetten en in te oefenen.

Formations Academy Securitas Belgium

Contacteer ons

Contacteer ons via volgende knop om je in te schrijven.

Contacteer ons