SecuritasHome, het slimme alarmsysteem van en door Securitas. Dat is moderne en professionele bescherming, 24/7.


Algemeen

In geval van alarm of als u zich onveilig voelt:

070 22 20 04

24u per dag - 7 op 7

Vragen over facturatie en betalingen?

02 263 24 00

Elke werkdag van 8u tot 17u

services.center@alert-services.be

Activatie systemen, in test plaatsen systemen, aanpassing procedures, wijzigingen contactpersonen, tijdelijke storingen/procedures, klachten, hoe werkt mijn systeem, problemen met camera’s, negatieve lijntesten,...

02 263 23 06

Elke werkdag van 6u tot 20u

control.room@alert-services.be

02 263 24 80

Elke werkdag van 8u30 tot 17u

sales@securitashome.be

Bij vragen kan u op uw SecuritasHome account terecht, onder de rubriek ‘Help’. Onze handleiding kan u aanvragen via sales@securitashome.be

SecuritasHome is een oplossing aangeboden door Securitas die een combinatie vormt van een alarmsysteem, slimme huistoepassingen en de opvolging na alarm.

Een SecuritasHome systeem wordt altijd op maat ontworpen. Het is daarom niet mogelijk om standaard prijzen te publiceren. U kan evenwel steeds een gratis en vrijblijvende offerte op maat aanvragen. De meeste van onze klanten raden Securitashome aan omwille van zijn scherpe prijs!

Neen, een SecuritasHome systeem is altijd met maandelijks abonnement. Dit abonnement dient om de kosten van de meldkamer en interventie te dekken, alsook de kosten gepaard gaand aan het platform en de bijhorende beveiligde bewaring van beelden en gegevens.

Absoluut. SecuritasHome is een evolutief systeem en er zullen de komende jaren nog toepassingen bijkomen. Neem een kijkje op webshop.securitas.be voor extra componenten.

Voor het digitale platform heeft Securitas in Europa een unieke samenwerking met Alarm.com, dat de meest geavanceerde smart home oplossingen ondersteunt. Alle data, inclusief de beelden worden door Alarm.com veilig bewaard. Ook de beelden blijven eigendom van de klant en zijn enkel toegankelijk voor onze alarmcentrale in geval van alarm.



Het alarmsysteem

De centrale heeft een vaste voeding nodig en een vaste internetverbinding. Alle andere componenten werken compleet draadloos, behalve de optionele camera’s die een voeding nodig hebben.

Een draadloze verbinding is even veilig als een bekabelde verbinding. Mocht één van de componenten het signaal verliezen, dan zal de centrale dit detecteren. En u heeft natuurlijk geen risico op doorgesneden kabels.

Het systeem is uitgevoerd met ‘Crash and Smash Protection’, dat wil zeggen dat wanneer iemand probeert de componenten uit te zetten of te verwijderen van de gemonteerde plekken, het systeem direct in alarm gaat. Dit is ook zichtbaar bij de alarmcentrale

U kunt de centrale vergelijken qua grote met een standaard internetmodem.

In uw centrale zit standaard al een sirene verwerkt, deze produceert ruim 110 dB. Daarnaast is het steeds mogelijk om extra sirenes bij aan te sluiten. Wilt u een sirene plaatsen aan de buitenkant van uw woning? Onze buitensirene produceert ruim 107 dB.


Wat zijn de kosten?

Een installateur komt het systeem bij u installeren. Tijdens een voorafgaand en vrijblijvend gesprek zal onze expert adviseur een indicatie geven van de installatiekosten op maat van uw behoeften. Uiteindelijk komen we er altijd samen uit.

De looptijd van het contract is 4 jaar en is daarna jaarlijks verlengbaar. Tijdens deze eerst vier jaar garanderen wij u een vaste prijs. Geen indexatie, geen verassingen

Ja, dat klopt! Het advies van de adviseur die langskomt is volledig gratis, vrijblijvend en zonder extra kosten.

Vanaf de opleverdatum gaat u betalen.

De initiële installatie dient door een door Securitas aangestelde erkende installateur te gebeuren. Indien u achteraf componenten bij wenst te installeren, kan dat wel door zelf-installatie.


Als er iets gebeurt

U heeft een lijst van personen aangemeld om te bellen. De meldkamer neemt deze lijst door om te zien wat er aan de hand is. Mochten zij niemand te pakken krijgen, doen zij een eerste beoordeling van de situatie op basis van de beelden en sturen zij een interventieploeg (of de ordediensten ingeval van duidelijke inbraak) langs op locatie. Aangezien wij een landelijke dekking hebben, is er vaak een interventieploeg snel ter plaatse om te constateren wat er aan de hand is. Dat is de kracht van Securitas. Stellen zij vast dat er meer aan de hand is, worden de ordediensten alsnog verwittigd.

In geval van een calamiteit, zoals een inbraak- of brandmelding, ontvangt u direct een melding op uw app en wordt deze doorgestuurd naar de Securitas alarmcentrale.

In geval van het afgaan van het alarm/rookmelder/CO melder ontvangt u direct een melding op uw app en wordt deze ook doorgezet naar de Securitas alarmcentrale. Zij zullen contact met u (of bij geen antwoord de andere contactpersonen van de lijst) opnemen om te horen wat er aan de hand is. Kunnen we niemand bereiken, sturen we een interventie ter plaatse. Tonen de beelden duidelijk aan dat er brand is? Dan wordt de brandweer onmiddellijk verwittigd!

Mochten we niemand te pakken krijgen van de bellijst en er komt een interventieploeg op locatie en er blijkt gelukkig niets aan de hand te zijn, zijn hier de eerste 5 keer par jaar geen kosten aan verbonden. Dit zit namelijk in de dienstverlening.



Praktisch

Wij bieden u betrouwbare kwalitatieve producten. Mocht er toch iets kapot gaan of storing geven binnen de eerste 2 jaar, dan komen wij het vervangen. In uw welkomstpakket zitten de gegevens van de support afdeling die u ten allen tijde kunt bereiken om het samen zo snel mogelijk op te lossen.

Als u huisdier niet meer weegt dan 15 kg is er geen probleem. Is dit wel het geval, neem dan contact op dan kunnen we advies geven. In elk geval: het is steeds opletten met meubilair dat dicht bij de bewegingssensoren staan en mogelijk als springplank kunnen dienen voor uw huisdier (zoals kasten, tafels etc.). Wanneer de afstand te kort is kan het systeem in alarm gaan bij beweging van uw huisdier.

Neen, dat kan helaas niet. Wellicht denkt u na over het toevoegen van extra producten of het systeem te vernieuwen. Wij werken met de nieuwste technologie en de oude systemen zijn hier vaak niet compatibel mee.

Zolang uw installatie nog niet geïnstalleerd is, kan u kosteloos opzeggen.

Dit is erg vervelend om te horen. Wij wensen u dan ook veel sterkte. Indien het wordt het contract opgeschort. Voor meer info kan u contact opnemen met de sales support afdeling van Securitas.

Wij zorgen dat het systeem zo snel mogelijk geïnstalleerd wordt – op een moment dat u het beste uitkomt. Gemiddeld is de installateur 2 tot 3 uur bezig, afhankelijk van het aan tal componenten.

Uw systeem is aangesloten op de internetverbinding bij u thuis. Mocht deze verbinding wegvallen, dan zorgt de ingebouwde simkaart ervoor dat de centrale toch verbonden blijft. Uw huis is dus altijd veilig, ook als de internetverbinding wegvalt.

Wanneer de stroom uitvalt, blijft het systeem werken. Er is een ingebouwde batterij aanwezig en zodra de stroom is uitgevallen, schakelt het systeem vanzelf over op de batterij. Deze kan 48 uur lang voor stroomvoorziening zorgen. Uw huis is dus altijd veilig, ook als de stroom uitvalt.

Het systeem is speciaal ingericht dat er geen dagelijkse controles nodig zijn voor onderhoud. Mocht er een storing voordoen zal de meldkamer deze binnen krijgen en dit zo spoedig mogelijk in samenwerking met u oplossen. U krijgt ook steeds een melding van de storing op smartphone (indien u de applicatie geïnstalleerd heet). Updates van de software vinden plaats vanop afstand. Wij regelen dat voor u, zodat u zich daar geen zorgen om hoeft te maken!

Wettelijk gezien bent u wel verplicht om elk jaar een onderhoud uit te voeren van uw alarmsysteem. U mag dit onderhoud zelf uitvoeren. Indien u dit niet wil of kan, kan u met ons contact opnemen en kunnen wij dit voor u doen (tegen betaling). U kan ook een onderhoudsoptie afsluiten bij de ondertekening van het contract. Voor meer info, kan u steeds bij uw adviseur terecht.

Uw gehele systeem kan worden meeverhuisd naar uw nieuwe woning.

SecuritasHome werkt met een vast contract voor 4 jaar. Hierdoor kunnen wij u garanderen dat de maandelijkse kost niet geïndexeerd wordt gedurende deze 4 jaar. Wenst u na deze 4 jaar uw contract stop te zetten? Dan kan dat natuurlijk.



Applicatie

Dat is vervelend. Kan het zijn dat u niet verbonden bent met het internet? Wanneer u problemen blijft ondervinden, neem dan gauw contact op met onze technische helpdesk, zodat we het samen op kunnen lossen.

Er is veel mogelijk met de app. Dankzij de mobiele applicatie heeft u altijd inzicht in de huidige situatie van uw woning. U kunt bijvoorbeeld uw verlichting op afstand beheren, waardoor het voor inbrekers heel moeilijk in te schatten is of u thuis bent of niet. Daarnaast kan u bvb. al uw camera beelden bekijken via de app, of kan u praten met wie er voor uw deurbel staat.



Camerabeveiliging

Dat hangt af van het type camera. Een eerste type zijn de camera’s die draadloos verbonden zijn met het Wifi netwerk. Het enige dat u nodig heeft voor deze camera’s is een stopcontact. Dit geldt voor zowel de binnen- als de buitencamera. Een tweede type camera’s zijn de zogenaamde PoE (power-over-ethernet) camera’s. Deze krijgen hun voeding uit een Ethernet kabel. Voor deze camera’s moet u dus een ethernet kabel voorzien, die op zijn beurt is aangesloten op een daarvoor voorziene PoE switch.

ACTIE: Installatiekost en rookmelder gratis bij installatie binnen de 30 dagen!


Benieuwd hoeveel het kost om jouw woning slim en veilig te maken?

Laat dan nu hier je gegevens achter en geniet van onze actie. Ons advies is gratis en vrijblijvend!

U moet deze veld invullen.
U moet deze veld invullen.
U moet deze veld invullen.
U moet deze veld invullen.
U moet deze veld invullen.