Follow-up van de geïsoleerde werknemer

Safer is een dienst van Securitas Mobile die zich richt op medewerkers die vaak alleen werken of geconfronteerd kunnen worden met risicovolle situaties, denk maar aan personen die in verafgelegen of geïsoleerde gebieden werken.

Levenstekens

Als onderdeel van het Safer systeem, wordt de Securitas Safe applicatie gebruikt om de medewerker te registreren. Vanaf het moment van de registratie stuurt de medewerker per (mobiele) telefoon levenstekens uit op een vooraf bepaald ritme. Vanaf er de minste onderbreking plaatsvindt in dit ritme, wordt er een alarmsignaal geactiveerd en een melding gestuurd naar een contactpersoon naar keuze. Vanaf het alarmsignaal binnenkomt in onze meldkamer, proberen onze operatoren contact op te nemen met de alleenwerker in kwestie. Als de alleenwerker niet reageert, sturen de meldkameroperatoren een bewakingsagent ter plaatse en nemen ze contact op met de lokale hulpdiensten.

Betrouwbare hulp

Het Securitas Care Center is een dispatchingcentrum dat zorgt voor de follow-up van een alarm of verzoek. Deze dienst biedt een back-up voor alle bewakingsagenten en mobiele patrouilles.

Dankzij de Lone Worker Solution biedt Securitas hoogwaardige beveiligingsoplossingen voor medewerkers die zich in risicovolle locaties begeven. Dankzij de Safe software worden er levenstekens gegeven op een regelmatig en vooraf vastgelegd ritme. Dit betekent dat onze operatoren uw medewerkers te allen tijde kunnen opvolgen. Indien nodig ondernemen ze actie zodra het ritme van de levenstekens wordt onderbroken.

Efficiënte alarmopvolging

Het Securitas Care Center wordt permanent bemand door operatoren die voldoen aan alle wettelijke opleidingseisen en die specifiek opgeleid zijn om interventies en opvolging in geval van een incident uit te voeren.

Deze operatoren verlenen mondelinge hulp en begeleiding in geval van nood. Indien nodig verstrekken zij rechtstreeks informatie aan bewakingsagenten, politie en hulpdiensten. In geval van een alarm kan het Care Center alle informatie onmiddellijk doorgeven aan onze dichtstbijzijnde mobiele agent om een zo snel en efficiënt mogelijke opvolging te verzekeren.

Wat zijn de voordelen van deze oplossing?

Securitas hecht veel belang aan veiligheid. We zorgen jaarlijks voor gemiddeld 70 000 interventies en behandelen ongeveer 37 000 telefoongesprekken. Bovendien volgen onze operatoren ongeveer 950 000 alarmen op via de Lone Worker Solution.

  • Gegarandeerde hulp in noodsituaties.
  • Een 24/7 dispatchingdienst voor de opvolging van alarmen en verzoeken.
  • Gegarandeerde back-up van alle bewakingsagenten en patrouilles.
  • Onze mobiele agenten kunnen worden opgeroepen. Securitas heeft het meest fijnmazige netwerk van mobiele veiligheidsagenten in België en heeft dus de beste reactietijden.
  • Goed opgeleide en getrainde meldkameroperatoren, die op regelmatige basis bijscholingen krijgen, zodat de kwaliteit van de dienstverlening verzekerd blijft.
  • Real-time updates en transparante communicatie na een alarmmelding.
  • Een redundant systeem van telefonie- en ICT-technologieën om de continuïteit van de dienstverlening te waarborgen.
  • Een automatische verbinding tussen het platform en de dispatchingssoftware.