Samen met Mercy Ships van de wereld een veiligere plek maken

Securitas is het eerste wereldwijde beveiligingsbedrijf dat zich engageert voor het Science Based Targets Initiative (SBTI). De goedkeuring van de SBTI-doelen van Securitas is het resultaat van een alsmaar groeiend maatschappelijk bewustzijn binnen het bedrijf.

"We zetten ons niet alleen in voor de bescherming van mensen, eigendommen en bezittingen", zegt Karolien Verbeiren, Country President Securitas BeLux. "We zijn net zo toegewijd aan het waarborgen van de duurzaamheid van onze planeet in de toekomst. Want onze missie gaat verder dan het beveiligen van onze klanten. Securitas ziet het anders en wil actief meewerken aan de vooruitgang in de wereld.” In 2023 besloot Securitas Belgium dan ook om als partner de missie van Mercy Ships te ondersteunen.

Securitas is dus security partner van Mercy Ships in België. Zo voorzien ze bewaking tijdens events, en coördineerden ze de beveiliging van het Global Mercy Ship in 2022 wanneer het aangemeerd lag voor renovatiewerken in de Haven van Antwerpen. Sindsdien neemt Securitas ook deel aan de charity dinners die Mercy Ships organiseert en geven ze aan hun klanten de mogelijkheid om – in plaats van een nieuwjaarsgeschenk in ontvangst te nemen – een bedrag in hun naam te doneren aan Mercy Ships. Ook sporen ze hun eigen collega’s aan om hun steentje bij te dragen tijdens infomomenten rond onze maatschappelijke initiatieven.

Karolien Verbeiren: “Want zoals we het bij Securitas maar al te vaak zeggen, geldt het ongetwijfeld ook voor Mercy Ships: people make the difference. En door Mercy Ships te ondersteunen, willen wij het verschil maken voor mensen die dat het meest nodig hebben. En zo maken we samen van de wereld een betere plek voor iedereen.” #wehelpmakeyourworldasaferplace

"We zetten ons niet alleen in voor de bescherming van mensen, eigendommen en bezittingen. We zijn net zo toegewijd aan het waarborgen van de duurzaamheid van onze planeet in de toekomst. Securitas ziet het anders en wil actief meewerken aan de vooruitgang in de wereld.”

- Karolien Verbeiren, Country President Securitas BeLux.