Algemene vragen
Heb je een vraag over onze service, onze producten of uw SecuritasHome installatie? Het antwoord vind je in deze lijst van veelgestelde vragen (FAQ).
-
Algemene vragen
-
Voor al je vragen over de activatie van een systeem, in test plaatsen van een systeem, aanpassingen van procedures, wijzigingen van contactpersonen, tijdelijke storingen of procedures, klachten, problemen met camera’s of negatieve lijntesten kan je ons elke werkdag van 6u tot 20u bereiken op het nummer 02 263 23 06. Je kan ook ons ook mailen: control.room@alert-services.be.
-
Je kan ons elke werkdag van 8u30 tot 17u bereiken op het nummer 02 263 24 80 of ons mailen via sales@securitashome.be. Je kan ook terecht op de SecuritasHome account, onder de rubriek ‘Help’. Vraag gerust onze handleiding via sales@securitashome.be.
-
SecuritasHome is een combinatie van een alarmsysteem, slimme huistoepassingen en een opvolging na alarm, aangeboden door Securitas.
-
Een SecuritasHome systeem wordt altijd ontwikkeld op maat van jouw woning. Daarom kunnen we geen standaard prijzen hanteren. Je kan natuurlijk altijd gratis een vrijblijvende offerte op maat aanvragen. De meeste klanten raden SecuritasHome trouwens aan vanwege zijn scherpe prijs!
-
Neen, een SecuritasHome systeem is altijd verbonden aan een maandelijks abonnement. Het dekt namelijk de kosten van de meldkamer en de interventie. Ook de beveiligde bewaring van beelden en gegevens zit hierin inbegrepen.
-
Absoluut. SecuritasHome is een evolutief systeem en er zullen de komende jaren nog toepassingen bijkomen. Neem een kijkje op webshop.securitas.be voor extra componenten.
-
Securitas heeft in Europa een unieke samenwerking met Alarm.com, dat de meest geavanceerde smarthome oplossingen ondersteunt op het digitale platform. Alle data, inclusief de beelden, worden door Alarm.com veilig bewaard. Beelden blijven altijd eigendom van de klant en zijn in geval van alarm enkel toegankelijk voor onze alarmcentrale. Meer dan 6 miljoen klanten vertrouwen wereldwijd op Alarm.com om hun woning slim te maken en te beveiligen.
-
Voor vragen over facturatie en betalingen kan je elke werkdag van 8u tot 17u terecht op het nummer 02 263 24 00. Je kan ons ook bereiken via services.center@alert-services.be.
-
In geval van alarm of wanneer je je onveilig voelt, kan je 24/7 contact met ons opnemen op het nummer 070 22 20 04.
-
-
Het alarmsysteem
-
Je kan een centrale qua grootte vergelijken met een internet modem.
-
De centrale heeft standaard een sirene die ruim 110 dB produceert. Daarnaast kunnen we extra sirenes aansluiten. Wil je graag een sirene aan de buitenkant van je woning? Dat kan! Onze buitensirenes produceren ruim 107 dB.
-
Een draadloze verbinding is even veilig als een bekabelde verbinding. Mocht één van de componenten het signaal verliezen, dan zal de centrale dit detecteren. En je hebt natuurlijk geen risico op doorgesneden kabels.
-
Het systeem is uitgevoerd met ‘Crash and Smash Protection’. Dat wil zeggen dat het systeem direct alarm slaat wanneer iemand de componenten probeert uit te zetten of te verwijderen van de gemonteerde plekken. Dit is uiteraard ook zichtbaar bij de alarmcentrale.
-
Ja, SecuritasHome is een draadloos systeem. De centrale heeft wel een vaste voeding en een vaste internetverbinding nodig. Alle andere componenten werken draadloos, behalve de optionele camera’s die ook een voeding nodig hebben (een normale stekker of PoE).
-
-
Wat zijn de kosten ?
-
De initiële installatie moet door een door Securitas aangestelde erkende installateur uitgevoerd worden. Als je achteraf nog componenten wil installeren, kan je dat zelf doen of via één van onze installateurs laten verzorgen.
-
De looptijd van het contract is vier jaar, daarna is het jaarlijks verlengbaar. Tijdens deze eerste vier jaar garanderen we een vaste prijs. Geen indexatie, geen verrassingen. Wil je na deze periode je contract stopzetten? Dan kan dat natuurlijk. Neem dan even contact op met onze sales support afdeling.
-
Uiteraard. Zijn advies is volledig gratis, vrijblijvend en zonder extra kosten.
-
Je betaalt uitsluitend vanaf de opleverdatum van ons systeem.
-
Een installateur komt het systeem installeren bij je thuis. Tijdens een voorafgaand en vrijblijvend gesprek zal onze expert een indicatie geven van de installatiekosten op maat van jouw specifieke behoeften. Uiteindelijk komen we er altijd samen uit.
-
-
Als er iets gebeurt
-
Wat als klant zijn Wifi wachtwoord heeft aangepast of een nieuwe modem heeft ?
- Duw op de reset knop van de camera tot het lampje wit pinkt.
- Zoek in de lijst met wifi netwerken naar ALARM (XX-XX-XX)
- Verbind met WiFi-netwerk ALARM (XX:XX:XX). Het is geen probleem dat deze de melding geeft ‘No internet’
- Open Internet Explorer/Chrome,… en typ in de adresbalk 522irinstall/
- Selecteer English.
- Druk op Scan for networks.
- Camera zoekt netwerken
- Selecteer het netwerk waarmee je wilt verbinden.
- Geef bij Security Key het wachtwoord van het netwerk in.
- Klik op save
- Het lampje van de camera wordt nu Rood en zal binnen enkele ogenblikken groen worden.
Niet groen ? Begin opnieuw, waarschijnlijk heeft u een fout gemaakt in het wachtwoord.
-
In onze ervaring is een alarm meestal een vals alarm. We weten dus hoe we hiermee moeten omgaan. Als we niemand van de contactlijst te pakken krijgen, zal een interventieploeg ter plaatse een kijkje komen nemen. Als er niets aan de hand is, zijn er geen extra kosten aan verbonden. De eerste vijf keer per jaar zitten die inbegrepen in onze dienstverlening, er zijn geen extra kosten aan verbonden.
-
Wanneer het alarm, de rook- of CO-melder afgaat, ontvang je meteen een melding op je app. Die wordt ook doorgestuurd naar de Securitas alarmcentrale. De centrale neemt contact met je op. Als jij niet bereikbaar bent, contacteren we andere contactpersonen op je lijst om te bepalen wat er aan de hand is. Als we niemand kunnen bereiken, sturen we een interventieploeg ter plaatse. Zien we een brand op de beelden, dan wordt de brandweer onmiddellijk gewaarschuwd.
-
In een noodsituatie, bijvoorbeeld bij een inbraakpoging of een brandmelding, ontvang je meteen een melding op je app. Die wordt ook doorgestuurd naar de Securitas alarmcentrale.
-
Vooraf heb je ons een contactlijst doorgegeven. De meldkamer gaat deze personen contacteren om te kijken wat er precies aan de hand is. Als zij niemand te pakken krijgen, doet de meldkamer een eerste beoordeling van de situatie op basis van beelden. Zij zullen ook een interventieploeg ter plaatse sturen of - in geval van duidelijke inbraak, een lek of brand - de ordediensten. Wij hebben een landelijke dekking, onze interventieploegen zijn dus vaak snel ter plaatse om de situatie in te schatten. Indien nodig, verwittigen zij alsnog de ordediensten. Dat is de kracht van Securitas.
-
-
Praktisch
-
SecuritasHome werkt met vaste contracten. Hierdoor garanderen wij dat de maandelijkse kost niet geïndexeerd wordt tijdens deze periode. Wil u na deze periode uw contract stopzetten? Dan kan dat uiteraard.
-
Ja. Het systeem zal blijven werken. Er is namelijk een ingebouwde batterij die automatisch wordt ingeschakeld als er geen stroom meer is. Ze kan 48 uur voor stroomvoorziening zorgen. Je huis blijft dus veilig, ook zonder stroom.
-
Het systeem is zo ontworpen dat dagelijkse controles voor onderhoud niet nodig zijn. Mocht er zich toch een storing voordoen, zal de meldkamer een waarschuwing ontvangen en het probleem zo spoedig mogelijk verhelpen, samen met jou. Je krijgt ook altijd een melding van de storing op je smartphone, als je de app geïnstalleerd hebt. Updates van de software voeren we van op afstand uit. Jij hoeft je daar verder geen zorgen over te maken.
Je bent wettelijk gezien verplicht om je alarmsysteem elk jaar een onderhoud te geven. Dat kan je gerust zelf uitvoeren, maar je kan natuurlijk ook met ons contact opnemen zodat wij dat - tegen vergoeding - in jouw plaats doen. Je kan ook een onderhouds-optie afsluiten bij de ondertekening van je contract. Voor meer info kan je steeds terecht bij je adviseur. -
Je verhuist binnenkort en je wil je nieuwe woonst optimaal beveiligen ? In dat geval kan je je alarmsysteem gewoon meenemen. Het volstaat om dit formulier in te vullen.
-
Als een dierbare is overleden, willen we je in de eerste plaats erg veel sterkte toewensen. Neem contact op met de sales support afdeling van Securitas als je het contract wil opzeggen.
-
Wij komen het systeem zo snel mogelijk installeren, op een ogenblik dat jou het beste uitkomt. Een installateur is gemiddeld twee tot drie uur bezig, afhankelijk van het aantal componenten.
-
Als de internetverbinding plots wegvalt, zorgt een ingebouwde simkaart ervoor dat de centrale verbonden blijft. Je huis blijft dus veilig, ook zonder internetverbinding.
-
Neen, jammer genoeg niet. Je wilt wellicht extra producten toevoegen of het systeem vernieuwen. Wij werken met de allernieuwste technologie, oudere systemen zijn vaak niet compatibel. Vraag volledig vrijblijvend info aan onze adviseurs.
-
Je kan het contract kosteloos opzeggen binnen de 14 dagen na ondertekening. Daarna brengen we kosten in rekening, zoals dossierkosten en opstartkosten. Altijd in het licht van reeds betaalde voorschotten.
-
Securitas biedt uitsluitend betrouwbare, kwalitatieve producten aan. Mocht er binnen de twee eerste jaar toch iets stuk gaan of een storing geven, dan komen wij het vervangen. In het welkomstpakket vind je de gegevens van de support afdeling. Samen lossen we elk probleem zo snel mogelijk op.
-
Elk huisdier dat minder weegt dan 15 kg vormt geen enkel probleem. Als dat wel het geval is, neem je best even contact op met ons op. Je moet sowieso opletten met meubilair (kasten, tafels) dat dicht bij de bewegingssensoren staat: huisdieren gebruiken het nogal graag als springplank. Als de afstand te kort is, kan het systeem in alarm gaan bij beweging van je huisdier.
-
-
Applicatie
-
Je kan de SecuritasHome-app makkelijk downloaden op je smartphone via de App Store of Google Play.
-
Met de mobiele applicatie is heel veel mogelijk. Je hebt altijd zicht op de huidige situatie van je woning. Zo kan je bijvoorbeeld de verlichting op afstand beheren, waardoor inbrekers heel moeilijk kunnen inschatten of je al dan niet thuis bent. Je kan daarnaast ook je camerabeelden bekijken via de app of praten met wie er voor je deur staat. Het spreekt voor zich dat je ook het alarm vanop afstand kan aan- of uitzetten.
-
Dat is vervelend. Ben je verbonden met het internet? Als je problemen blijft ondervinden, neem dan contact op met onze technische helpdesk, zodat we het probleem samen kunnen oplossen.
-
-
Camerabeveiliging
-
De beelden en andere informatie die worden doorgestuurd naar de alarmcentrale, gaat Alarm.Com bewaren. Ze blijven eigendom van de klant en ze zijn enkel toegankelijk voor onze alarmcentrale in geval van alarm. Uw privacy is met andere woorden gewaarborgd.
-
Dat hangt af van het type camera. Je hebt camera’s die draadloos verbonden zijn met het Wifi netwerk. Voor deze camera’s heb je dus alleen maar een stopcontact nodig. Dat geldt zowel voor de binnen- als buitencamera's. Daarnaast heb je ook zogenaamde PoE (power-over-ethernet) camera’s, een tweede type. Die krijgen hun voeding uit een Ethernet kabel. Voor deze camera’s moet je dus een ethernet kabel voorzien, die op zijn beurt aangesloten wordt op een daarvoor voorziene PoE switch.
-
-
Meer hulp nodig?
-
+32 2 752 37 00
Altijd bereikbaar
-
-
-
-